16 Feb 2015

16 Feb 2015
In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful

PALING EKONOMI

PALING EKONOMI
OTR RM44,526.71

26 Feb 2015

PASAR MALAM MALAYSIA


Pasar malam Malaysia didasarkan pada konsep belanja terbuka mana PKL 'mengambil alih' jalan yg dilantik untuk mendirikan kedai. Jalan yang dilantik, satu biasanya sibuk, ditutup untuk lalu lintas dari pagi hari hingga larut malam, hanya untuk diubah menjadi rangkaian warung yang terang-benderang untuk sejauh mata dapat memandang.

Malaysia malam yang sejuk, dengan suhu antara (75-80)F sekitar 24 degree (C) sepanjang tahun, yang sempurna untuk berbelanja diluar. Bahkan bulan-bulan musim basah Mei hingga September dan November sampai Februari. Gagal untuk membendung semangat orang ramai sebagai penjual yang cepat tumbuh saperti cendawan. Payung berwarna-warni yg menawarkan perlindungan bagi pelanggan dan barang barang mereka.  
Mungkin pasar malam paling terkenal di Malaysia adalah di Petaling Street di jantung kota Kuala Lumpur, Ibu Kota. Popular di kalangan orang tempatan dan juga merupakan syurga bagi pelancong untuk pilihan variasi cenderahati, T-shirt, jam tangan tiruan, barangan elektronik,tas tangan dan kasut/selipar.
Ianya dibuka setiap malam terutama sekali pada musim perayaan sebelum bercuti besar seperti Tahun Baru Cina, Hari Raya dan Deepavali.

Sama berwarna-warni tapi mungkin kurang dapat dikunjungi oleh pelancong adalah pasar malam di pinggiran bandar. Pasar ini diadakan secara putaran di pinggiran bandar yang berbeza pada malam minggu yg berbeza. Anda tidak akan menemukan barang-barang pelancong dijual di sini kerana keutamaan nya untuk memenuhi keperluan harian penduduk tempatan yaitu dari jam loceng sehingga lah untuk sebungkus air limau nipis.

Dipasar malam, seperti yang saya nyatakan terdahulu, Syurga tawar menawar. Ini bermakna anda tidak hanya mengambil barang dan terus membayar, pertama kali anda harus melalui proses tawar-menawar. Tawar menawar adalah amalan di bahagian dunia di mana anda cuba untuk memujuk penjual menjual barangan nya dengan harga lebih rendah daripada apa yang dia tawarkan untuk menjual kepada anda.

No comments:

Post a Comment

ERA CHANA

ERA CHANA
UKURAN LORI

ERA CHANA PASAR MALAM

ERA CHANA PASAR MALAM

LORI PASAR MALAM

LORI PASAR MALAM

LAYOUT BAHAGIAN DALAM

LAYOUT BAHAGIAN DALAM
RUANG LEGAR 2 KAKI LEBAR

CHANA ERA STAR

CHANA ERA STAR

PRICE LIST FOR WEST MALAYSIA 2015

PRICE LIST FOR WEST MALAYSIA 2015
CHANA ERA STAR PICK-UP 1.3L SINGLE CAB

BAHAGIAN DALAM FOOD TRUCK

BAHAGIAN DALAM FOOD TRUCK
Buy.com (dba Rakuten.com Shopping)